صنعت اسباب بازی

تحولات بازار اسباب بازی روسیه

 استراتژی روسیه در حمایت از تولید کنندگان اسباب بازی

تحولات بازار اسباب بازی روسیه

 

بررسی تحولات بازار اسباب بازی روسیه به بررسی جایگاه صنعت اسباب بازی این کشور و استراتژی های رشد آن می پردازد. روسیه با ۱۷ میلیون کیلومتر مربع وسیع ترین کشور جهان است که دارای نرخ شهرنشینی بالای ۷۵% است. رونق تجارت اسباب بازی در روسیه از سال ۲۰۰۷ آغاز شده و تا کنون ادامه یافته است.
پیش بینی می شود با افزایش نرخ تولد و افزایش جمعیت کودکان بازار اسباب بازی این کشور نیز توسعه یافته و درآمد سالانه آن با نرخ رشد سالانه پنج درصدی به بیش از یک میلیارد دلار برسد. تنها در سال ۲۰۱۸ درآمد این کشور از این بازار کودک و اسباب بازی به ۹۶۹ میلیون دلار رسید.

سرانه خرید اسباب بازی در روسیه

سرانه خرید اسباب بازی برای هر کودک روسی قبل از بحران اقتصادی ۳۰ دلار، پس از بحران به ۲۵ دلار و در حال حاضر ۳۰ تا ۳۵ دلار متفاوت بوده است.

سرانه خرید اسباب بازی روسیه

میزان فروش اسباب بازی روسیه

عروسک های پولیشی یکی از پرفروش ترین اسباب بازی های روسیه است که ۴۰ % آن برای بزرگسالان خریداری شده است. ۲۶% از سهم بازار فروش اسباب بازی به عروسک های پولیشی، ۲۱% به تجهیزات بازی، ۱۵% به اسباب بازی های آموزشی، ۱۲% به عروسک ها و ۲۶% به سایر گروه های اسباب بازی تعلق می گیرد.

 

نحوه فروش اسباب بازی 

گفتنی است، ۳۸% از خرید اسباب بازی ها از فروشگاه های اسباب بازی فروشی، ۳۴% از بازارا هایپر مارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای و ۲۸% به صورت آن لاین انجام می شود. مشهورترین فروشگاه های آن لاین اسباب بازی در روسیه شامل toysRus.com، mothercare.com و childrensplace.com هستند. در سال ۲۰۱۸ درآمد این صنعت مربوط به اسباب بازی و نوزادان با رشد ۷.۷٪ معادل ۹۶۹ میلیون دلار برآورد شد.

 

 

 

عوامل موثر بر افزایش فروش

استاندارهای بالای زندگی در روسیه روی انتخاب اسباب بازی ها نیز تاثیر گذار بوده است به طوری که افزایش سطح تحصیلات و کیفیت زندگی مردم نیز باعث گرایش بیشتر خانواده ها به خرید اسباب بازی های آموزشی شده است. آگاهی از این نیاز بازار می تواند استراتژی نیرومندی برای رونق تولیدکنندگان این کشور باشد تا با استفاده از خلا بازار سودآوری قابل توجهی را نصیب خود کنند.
از طرفی نفوذ روز افزون اینترنت و دسترسی به کانال های تلویزیونی بیشتر باعث افزایش فروش اسباب بازی های استاندارد خواهد شد. بعلاوه، افزایش سطح درآمد از سرگرمی های دیگری نظیر پارک تفریحی، فیلم ها و . . . را افزایش می دهد و به نوبه خود روی ساخت و فروش اسباب بازی ها با شخصیت های معروف کارتونی تاثیر مثبتی می گذارد.
براساس نظرسنجی دیزنی، انتظار می رود اسباب بازی ها و کالاهای مرتبط با شخصیت های کارتونی تا سال ۲۰۲۲، سه برابر شود.

 

میزان نفوذ برندهای اسباب بازی 

در حال حاضر برندهای معتبر و مشهور بین المللی از بیشترین تقاضای خرید برخوردارند و به ترتیب اسباب بازی های ساخت چین ، آمریکا ، ژاپن ، کره جنوبی و آلمان در سال ۲۰۱۸ در صدر قرار گرفته اند . کارشناسان معتقدند با تسهیل صدور مجوزهای لازم برای تولید ، وضعیت به نفع تولیدکنندگان روسی تغییر می کند.

 

 

اسباب بازی روسیه

استراتژی حمایتی روسیه از صنعت اسباب بازی

یکی از سیاست های دولت  حمایت از تولیدکنندگان داخلی اسباب بازی روسیه تا سال ۲۰۲۰ است. آنها تمایل دارند با پیاده سازی این استراتژی کلیدی زمینه فعالیت تولید کنندگان داخلی را در عرصه اسباب بازی تقویت کنند تا علاوه بر افزایش تولید ناخالص ملی ، مفاهیم ملی و فرهنگی خود را به نسل بعدی منتقل کنند.
این استراتژی ابتدا در سال ۲۰۱۳ توسط انجمن ملی کالاهای کودکان پیشنهاد شد. تصویب این پیشنهاد، به معنای تشخیص کالاهای کودک به عنوان یک صنعت جداگانه بود . صنعتی که حالا توجه و تمرکز بیشتری را می طلبید. هر چند هدف اصلی این استراتژی، افزایش کیفیت و ایمنی محصولات و اطمینان از قیمت های مقرون به صرفه اعلام شد اما در نهایت این ابتکار عمل باعث افزایش شرکت های کوچک و متوسط و به تبع آن افزایش صادرات و تحقیقات و توسعه بیشتر شد.

 

بررسی تحولات بازار اسباب بازی روسیه

 

پشتیبانی دولت از این صنعت در سه مرحله برنامه ریزی شد.

  • مقطع نخست از ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵
  • دومین دوره از ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸
  • دوره سوم از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰

در این دوره ها، تولید کنندگان روسی از کمک های دولتی نظیر کاهش مالیات، یارانه نقدی و محدود کردن واردات غیر قانونی و با کیفیت پایین برخوردار می شوند. با این حمایت های زنجیره ای و زمان بندی شده، طراحی و کیفیت در حال تبدیل شدن به دغدغه اصلی تولیدکنندگان روسی تبدیل شده است. حالا با این نگرش منسجم ، تولید کنندگان اسباب بازی روسیه می توانند علاوه بر فروش داخلی ، به بازارهای خارجی هم فکر کنند.

 

عروسک روسی

نگاهی به آینده بازار اسباب بازی روسیه

اگرچه کیفیت بالا حرف اول را در افزایش فروش تولیدات داخلی می زند اما تولید کنندگان به زیبایی ظاهری و مفاهیم و داستان های پشت تولیداتشان هم اهمیت می دهند و همین توجه ، رضایت قلبی والدین را از اسباب بازی های ساخت کشورشان بیشتر می کند.
کارشناسان می گویند با افزایش جمعیت کودکان طی سالهای آینده، درخواست اسباب بازی های آموزشی هم افزایش یافته و سهم بازار بیشتری را از آن خود خواهد کرد. از طرفی توجه مصرف کنندگان به کالاهای بادوام و برگشت پذیر به طبیعت تقاضا برای اسباب بازی های چوبی را نیز افزایش خواهد داد و تولید کنندگان بیشتری را به سمت خود جذب خواهد کرد.

 

منبع : https://mag.toyinfo.ir ( استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است )

5 1 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
لطفا درباره این مطلب نظر بدهیدx
()
x