بازی و اسباب بازی

معرفی 3 فروشگاه اینترنتی اسباب بازی موفق + 4 ویژکی بسیار مهم آنها برای والدین

ویژکی های یک فروشگاه اینترنتی اسباب بازی خوب برای والدین

بعد از همه گیری کرونا و ملاحظات مربوط به آن نگرش مشتریان و والدین نسبت به بازی و اسباب بازی دچار تغییرات چشمگیری شد. آنها کم کم از مغازه های اسباب بازی فروشی کنار گرفتند و به خرید اینترنتی اسباب بازی و سایر مایحتاج خود پرداختند. در نتیجه انواع فروشگاه اینترنتی اسباب بازی به عنوان یک نیاز جدید با سرعت چشمگیری گسترش یافت. تا اینکه در سال 2022 از کل فروش های آن لاین  31 درصد آن مربوط به محصولات کودک و اسباب بازی بود. اما کدام فروشگاه های آن لاین اسباب بازی بیشترین فروش را از آن خود کردند؟  

 سه فروشگاه اینترنتی اسباب بازی برتر

 بررسی های تحلیل گران خرید و فروش بازار اسباب بازی نشان می دهد سه فروشگاه اینترنتی در سطح جهانی فروش بی نظیری داشتند. فروشگاه اینترنتی آمازون درآمدی بالغ بر 6673.0 میلیون دلار در سال 2022 صدر نشین فروش اسباب بازی بود. رتبه دوم را فروشگاه اینترنتی jd.com با درآمد 6671.4 میلیون دلار کسب کرد. پس از این دو فروشگاه آن لاین walmart.com با درآمد 5392.1 میلیون دلار با کمی فاصله در جایگاه سوم  قرار گرفت. در مجموع،  این سه فروشگاه اینترنتی حدود 37.1 درصد از کل فروش اینترنتی اسباب بازی را از میان 100 فروشگاه اینترنتی برتر بازار جهانی به خود اختصاص دادند.

اینفوگرافی بهترین فروشگاه های اینترنتی اسباب بازی
اینفوگرافی سه فروشگاه اینترنتی برتر

 

ویژگی های برتر یک فروشگاه اینترنتی اسباب بازی

اما چه عواملی باعث درآمد های شگفت انگیز این سه فروشگاه اینترنتی اسباب بازی و موفقیت مثال زدنی آنها شده است؟

کارشناسان تجارت الکترونیک بر این باورند که شخصی سازی خرید، تجربه کاربری مثبت، رضایت مشتریان و پیشنهاد قیمت های بهتر از جمله مهمترین فاکتورهای موفقیت یک فروشگاه  آن لاین کودک به شمار می رود. در ادامه با ارائه مثال هایی به توضیح این ویژگی های کلیدی می پردازیم.

1. شخصی سازی  

شخصی سازی در یک فروشگاه  اینترنتی به معنی حمایت و پشتیبانی از نیازهای خاص مشتریان است تا آنها احساس راحتی بیشتری داشته باشند. بسیاری از سایت های فروشگاهی با استفاده از کوکی ها به شخصی سازی اقدام می کنند و با اجازه کاربران، رد حرکت و علایق آنها در بخش های مختلف فروشگاه را ثبت می کنند تا بتوانند محصولات مورد علاقه مشتری را بیشتر در معرض دید او قرار دهند. سایت jd.com پس از اولین بازدید مخاطبان در عرض چند ثانیه بهترین فرایندهای شخصی سازی را اعمال می کند تا به خرید بهتر مشتری کمک کند. در این سایت از افزونه هایی استفاده شده که مشتریان سریع تر و بهتر به ثبت سفارش محصول یا اسباب بازی بپردازند. سایت آمازون شخصی سازی را با تیم های تحقیقات کاربر، طراحی تعامل، و توسعه وب بسیار هوشمندانه و زیرکانه انجام می دهد.

2. تجربه کاربری

تجربه یکپارچه و مثبت از خرید، یکی از فاکتورهای پول سازی و فروش بیشتر هر فروشگاه اینترنتی موفقی محسوب می شود. مشتریان یک فروشگاه آن لاین اسباب بازی یا هر محصول دیگری اغلب با موبایل شخصی، تبلت یا کامپیوتر خود برای ثبت سفارش اقدام می کنند. بنابراین آنها باید بتوانند کلیت سایت و فروشگاه اینترنتی را با هر کدام از وسایل بالا به راحتی و کامل مشاهده کنند. پراکندگی و بی نظمی دسته بندی ها و هر موردی که تجربه کاربران از بازدید را دچار اختلال کند، باعث دل زدگی مشتریان می شود. به همین دلیل هر اسباب بازی فروشی آن لاینی که بتوانند تجربه کاربری مناسبی برای بازدیدکنندگان خود ایجاد کند بهتر دیده شده و بیشتر در خاطر والدین می ماند. آمازون پادشاه بی رقیب کسب تجربه خوب کاربری به شمار می رود چرا که در سایت فروشگاهی این شرکت بیش از صد میلیون محصول ارائه شده که هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود اما کاربران به هیچ وجه دچار سرگردانی نمی شوند. بدون مدیریت قوی در دسته بندی و سیستم سازی قطعا چنین موفقیتی به دست نمی آمد.

بیشتر بخوانید : بررسی سودآوری صنعت اسباب بازی در جهان 

3. کسب رضایت مشتریان

مشتریان عمده یک  فروشگاه  اینترنتی اسباب بازی،  والدین هستند. آنها در دنیای مدرن امروز از خرید های راحت و سریع و در عین حال بی حاشیه استقبال می کنند. آنها دوست دارند، همان محصولی که سفارش دادند، در زمان و مکان درست تحویل بگیرند. بنابراین اگر سفارش آنها با تاخیر و یا به صورت نامناسب به دست شان برسد، احساس نارضایتی می کنند. خصوصا زمانی که به فرزندشان قول اسباب بازی خاصی را دادند یا می خواهند با ارسال یک اسباب بازی پسرانه یا یک اسباب بازی دخترانه شیک کودک دیگری را در روز تولدش سورپریز کنند.

کسب رضایت مخاطبان فروشگاه های اینترنتی اسباب بازی به خاطر گروه هدف اصلی آن که کودکان محسوب می شوند، به رعایت استانداردهای بالایی نیاز دارد. بنابراین فروشگاهی مثل آمازون که بیشترین همراهی را با مشتریان خود دارد، طبیعتا رضایت بیشتری را هم به دست می آورد و تمرکزی که بزوس به جای رقبا بر مشتریان دارد هرگز او را ناامید نکرده است.  فرقی هم برایش ندارد که مشتری در یکی از روستاهای دور افتاده غنا باشد یا در نزدیکی کاخ ورسای. آنها به ملاک هایی توجه می کنند که باعث آسایش خاطر مشتریان و خریداران می شود.

در کشور ما هم تعداد زیادی فروشگاه آن لاین برای ارائه محصولات مختلف فعالیت دارند. در زمینه فروش اسباب بازی می توانیم از فروشگاه اینترنتی بازار اسباب بازی نام ببریم که از شروع فعالیت خود تا کنون توانسته رضایت مشتریان به بهترین شکل ممکن جذب کند و با در نظر گرفتن نیاز های رو به تغییر مشتریان، خدمات سریع و ممتازی را ارائه کند.   

4. پیشنهاد بهترین قیمت 

بسیاری از خانواده ها برای خرید اسباب بازی اولویت بالایی در نظر نمی گیرند. آنها بعد از کنار گذاشتن هزینه های خرید مایحتاج ضروری به سفارش اسباب بازی فکر می کنند. بنابراین می خواهند با  مبلغی که کنار گذاشته اند، بهترین اسباب بازی ممکن را تهیه کنند. پس طبیعی است که  به مقایسه قیمت ها بپردازند. پرسیدن قیمت از فروشگاه های اسباب بازی شاید کار سخت و زمان گیری باشد اما در خرید های اینترنتی با چند کلیک  به راحتی امکان پذیر است. بنابراین فروشگاه آن لاینی موفق تر است که از قیمت ها آگاه باشد و بهترین قیمت گذاری را متناسب با عرف بازار انجام دهد. فروشگاه والمارت و آمازون با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی خانواده های آمریکایی، استراتژی های بلند مدت و تاثیر گذاری را در زمینه قیمت گذاری تدوین کردند که باعث رضایت 88% خریداران آمریکایی شان در سال 2020 شد.

 

4.5 2 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 نظر
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دهقان
دهقان
8 ماه قبل

چقدر جالب برای من مقایسه قیمت ها خیلی مهمه . اینکه شما هم بهش اشاره کردید جالب بود

دکمه بازگشت به بالا
1
0
لطفا درباره این مطلب نظر بدهیدx
()
x