صنعت اسباب بازی

پخش اسباب بازی ثامن

پخش اسباب بازی ثامن یکی از شرکت های فعال اسباب بازی قزوین بوده و به همت برادران قرآن نویس آغاز شده است. همراهی و همدلی این دو برادر در کنار هم باعث شد کسب و کارشان پس از پشت سر گذاشتن فراز و نشیب های بازار پایدار بماند. آنها  با چشم اندازی روشن نسبت به آینده به توسعه کسب و کار خود فکر می کنند. دوخت عروسک های پارچه ای، واردات و پخش اسباب بازی و ساخت لوازم چوبی كودک و نوجوان در کارنامه کاری این شرکت فرار دارد. آنها فروش خود را  از طریق دو شعبه ای که در سرای تنكابنی و بازار علاف ها ها دارند، انجام می دهند. کسب و کارهای خانوادگی می تواند نقش مهمی در  ساختن صنعت اسباب بازی کشور داشته باشد. 

حضور در یک جشنواره 

“سومین جشنواره بین‌ المللی بازی و اسباب بازی” شهریور ماه امسال ( ۱۳۹۲) در فضای تاريخی سعد السلطنه قزوین برگزار شد. بازدید از این جشنواره بهانه ای به دستمان داد تا راهی سرزمینی شویم كه زیبایی دشت های گندم و طراوت تاک های انگور به دل می نشیند. این شهر که روزگاری قلعه ای برای جنگاوران ساسانی و بهشتی برای دولتمردان صفوی بوده است می خواهد با در اختیار گرفتن گنجینه های هنر و معماری، هویت تاریخی خویش را احیا کندو تمدن  ده هزار ساله خود را به هر مسافری یادآوري نماید. از این رو سومین جشنواره بین‌ المللی بازی و اسباب‌ بازی مثل سال های قبل در مکانی برگزار شد كه از عهد قاجار به یادگار مانده است. پخش اسباب بازی ثامن هم در ای جشنواره حضور یافته بود تا مردم بیشتر با آنها آشنا شوند.

بازدید از جشنواره اسباب بازی

برای این جشنواره برنامه های متعددی در نظر گرفته شده بود که  اجرای برنامه زنده توسط هنرمندان شبکه های مختلف، برپایی غرفه های بازی و سرگرمی برای کودکان، و ارائه محصولات سنتی استان های مختلف قسمتی از آن بود. شاید در این بازدید جذاب ترین غرفه ای که پدر و مادر ها را به شوق می آورد، نمایشگاه اسباب بازی های قدیمی بود. فرفره ها و عروسک ها و سماور های قدیمی چنان درگیر شان می کرد که خاطرات دیروز مقابل چشم شان رژه می رفت. از غرفه های خلاقیت و نقاشی و سفال و . . . که می گذشتیم به سرایی می رسیدیم که چند تن از تولید کنند گان اسباب بازی در قزوین محصولات شان را عرضه می کردند.

از حق که نگذریم بعضی از عروسک های دست دوز آنقدر زیبا و تمیز از آب درآمده بودند و هر بیننده ای را به تحسین وا می داشتند. تولیدی و پخش اسباب بازی ثامن با در اختیار گرفتن سه غرفه نمایشگاهی و استفاده از غرفه داران جوان و پر انرژی توجه ما را به خود جلب کرد به همین منظور گفت و گویی با مدیر آن ترتیب دادیم تا کوله پشتی سفر مان را پر بارتر کنیم. در ادامه شما را به خواندن این مصاحبه دعوت می کنیم.

گفتگو با شرکت پخش اسباب بازی

پخش اسباب بازی ثامن ، به کیفیت توجه می کند

مدیر پخش اسباب بازی ثامن می گوید: ما امسال هم مثل دو سال گذشته در نمایشگاه اسباب بازی شرکت کردیم، چراکه انجام فعالیت فرهنگی و بهبود نگرش مردم نسبت به فروشندگان اسباب بازی را مد نظر قرار دادیم. اگر چه سودآوری خوبی نیز کسب کردیم اما در درجه اول می خواستیم با ارائه اسباب بازی های با کیفیت و ارائه تخفیف های قابل توجه خانواده ها را به خرید اسباب بازی برای کودکان شان تشویق کنیم. امروز آگاهی مردم و خانواده ها آنقدر بالا رفته که از قیمت اجناس مختلف با خبر هستند، وقتی در این فضا محصولات را با قیمت مناسب به مسافران و مردم بومی عرضه می کنیم، اشتیاق آنها را نیز برای خرید افزایش می دهیم. با این کار تلاش می کنیم آبرو دار خوبی برای در این کار باشیم.

پخش اسباب بازی ثامن، مورد اعتماد مشتریان

ما با اختصاص سه غرفه جداگانه برای اسباب بازی های فکری، پوليشی و عروسک ها سعی کردیم تنوع  خوبی را ارائه کنیم تا مشتری برای خرید اسباب بازی سردرگم نشود و به راحتی اسباب بازی مورد نظرش را پیدا کند و با رضایت غرفه ما را ترک کند.

پخش اسباب بازی ثامن به غرفه داران خود توصیه کرده که احترام مشتریان را حفظ کنند و به آنها اعتماد کنند. برای مثال در نمایشگاه سال گذشته غرفه کارت خوان نداشتیم و مشتری ها یی که از شهر های دیگر آمده بودند رقم های بالایی برای مغازه یا فرزندشان خرید می کردند و پول نقد کافی به همراه نداشتند ما با اعتماد به آنها اسباب بازی را تحویل می دادیم و از آنها می خواستیم وقتی به شهر خودشان رسیدند مبلغ خرید شده را برای مان حواله کنند. در میان این مشتریان حتی یک مورد بد قولی و تاخیر هم نداشتیم.

آنها اغلب دوباره به ما سر می زنند و حتی اگر خرید هم نکنند احوال ما را می پرسند. این نشان دهنده این است که اگر نگاه مثبتی به مشتریان مان داشته باشیم آنها نیز با رفتارشان کار ما را بی پاسخ نمی گذارند. همین اعتماد باعث شد آنها هر وقت از شهر ما عبور کنند سری به مغازه ما بزنند و دوباره خرید کنند اگر این اعتماد در میان دست اندر کاران این حوزه جا بیافتد، می تواند تحول بزرگی ایجاد کند. 

در صنف اسباب بازی فروشان جلب رضایت مشتری (‌از خریدار عمده گرفته تا تک فروشی)حرف اول را می زند اما متاسفانه کمتر به آن توجه می شود. ما به همه مشتریان خود می گوییم، اگر از جنسی که خریدند ناراضی بودند و اسباب بازی ما مشکل داشت ، معیوب بود و . . . آن را به ما باز گردانند و نمونه سالم آن را تحویل بگیرند. در کنار این ارزش معتقدیم که هیچ فردی بی دلیل اسباب بازی را برایمان پس نمی فرستد. این هم از اعتمادی که به آنها داریم نشات می گیرد.

 توجه به جزییات باعث رشد می شود

به گفته مدیر خش ثامن ، دوره های قبلی این نمایشگاه در نوروز برگزار می شد به همین خاطر مورد استقبال مسافران نوروزی واقع می شد اما تداخل نوروز امسال با ایام فاطمیه باعث شد این نمایشگاه در اواسط شهریور ماه برگزار شود. بنابراین به جای مسافران نوروزی پذیرای مسافران تابستانی شود. اگرچه اجرای برنامه های جذابی نظیر حضور هنرمندان کودک و نوجوان سینما  و اجرای بازی ها و مسابقات مختلف باعث جذب بیشتر بازدید کننده شده است، اما رعایت برخی جزییات که در نهایت یک کل را می سازد می توانست مخاطب زیادی برای این نمایشگاه داشته باشد و شمار بازدید کنندگان آن را افزایش دهد. برای مثال عدم حضور فعالین بزرگ و شاخص اسباب بازی در این نمایشگاه  کاملا به چشم می آید. اگر مکانی بود که آنها به طور مستقیم اجناس خودشان را عرضه کنند تنوع محصولات بالا می رفت و سلایق مختلف مردم هم لحاظ می شد. رعایت نکات کوچکی مثل گذاشتن سطل زباله، پخش موسیقی مخصوص کودکان و تبلیغات گسترده تر می توانست به بهتر شدن فضای نمایشگاه کمک کند و سطح آن را ارتقا دهد. جا افتادن این جشنواره به عنوان نمایشگاه بین المللی اسباب بازی قطعا به ارائه خدمات ارزنده و شایسته ای بستگی دارد که تعریف مناسبی برای آن ارائه کند. تحقق این امر نه تنها برای بازار اسباب بازی بلکه برای شهر قزوین می تواند امتیاز بزرگی باشد.

بیشتر بخوانید 

نمایشگاه اسباب بازی در سایه فرهنگ

معرفی طراحان به تولید کنندگان اسباب بازی

 وضعیت صنعت اسباب بازی کشور

 

فرهنگ سازی کنیم

در یکی از بعد از ظهر هایپر رفت و آمد غرفه ها، پدر با شخصیتی با پسر خود وارد غرفه ما شد و گفت پسر من این اسباب بازی را می خواهد اما قیمت آن ۲۵ هزار تومان است و من تنها ۲۰ هزار تومان برای خرید اسباب بازی کنار گذاشتم، اگر فروشنده ای آن را برداریم.  به نظرم، هیچ چانه زنی ای بی دلیل نیست. از طرفی ما قبل تخفیف ها را داده بودیم و قیمت ها را مقطوع اعلام کرده بودیم. اما آن اسباب بازی را به قیمت ۲۰ هزار تومان بدون اینکه برایم سودی داشته باشد و البته با کمی ضرر فروختم. یکی از دوستانم که شاهد ماجرا بود از من پرسید: چرا این کار را کردی؟ به او گفتم: هنوز در خانواده ها فرهنگ خرید اسباب بازی به عنوان یک محصول ضروری برای رشد کودکان درک نشده است.  قیمت بالای برخی اجناس ممکن است باعث انصراف والدین از خرید شود برخی از والدین معتقدند اسباب بازی برای بچه ها جنبه سرگرمی دارد. پس  بود و نبودش فرقی برای آنها ندارد. به همین دلیل چشمشان را روی خرید آن می بندند و خرید نکردن آنها به عنوان یک خاطره تلخ در ذهن فرزندشان باقی می ماند. برای فرهنگ سازی در این بازار باید به گونه ای عمل كنیم که اسباب بازی از یک كالای سرگرم کننده به یک کالای مهم تبدیل شود. بی تردید برای تحقق این هدف رفتار درست ما توزیع کنندگان و فروشندگان بی تاثیر نخواهد بود.

 

منبع : https://toyinfo.ir ( استفاده از مطالب سایت فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است )

0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
لطفا درباره این مطلب نظر بدهیدx
()
x