صنعت اسباب بازی

برند سازی فروشگاه اسباب بازی

برند فروشگاه اسباب بازی

برند سازی فروشگاه اسباب بازی نیاز به صبر بسیار و در عین حال تخصص دارد . گری گرانت و همسرش در سال ۱۹۸۱ فروشگاه اسباب بازی خود را راه انداختند.  آنها ساعت های متمادی با عشق و علاقه فراوان مشغول کار شدند  اما هرگز تصورش را هم نمی کردند که روزی یکصدمین شعبه خود را افتتاح کرده و بزرگ ترین فروشگاه زنجیره ای انگلستان را افتتاح کنند و به یکی از چهره های شناخته شده صنعت اسباب بازی این کشور تبدیل شوند.

برند سازی فروشگاه اسباب بازی – بزرگ ترین ثروتی که به آن افتخار می کنم !

با کار و تلاش شبانه روزی ، گری به همراه خانواده اش توانست زنجیره ای از بهترین فروشگاه های اسباب بازی را در سرتاسر انگلستان راه اندازی کند . او توانست افتتاح یکصدمین شعبه مجموعه اش را جشن بگیرد .

 چشم انداز فروشگاه های او بر اساس سرگرم نمودن بچه ها و بزرگ تر ها ترسیم شده است.

وی اکنون در کنار برندسازی فروشگاه اسباب بازی خود و اداره آن ، انجمن خرده فروشان اسباب بازی انگلستان را نیز مدیریت می کند .

او معتقد است همراهی همسر و فرزندانش در این کار ، بزرگ ترین ثروتی است که به آن افتخار می کند.

در ادامه داستان برند سازی فروشگاه اسباب بازی  زنجیره ای و دیدگاه گرانت در قالب یک مصاحبه ارائه شده است

گرانت و پسرانش در این مصاحبه به پرسش های زیر پاسخ می دهد :

اولین فروشگاه خود را چه زمانی و در چه شرایطی راه اندازی کردید؟

آیا در مسیر خود تغییر و تحول عمده ای را در بازار تجربه کردید؟

طرح های خاصی هم برای فروش بیشتر داشته اید؟

چگونه با تامین کننده ها و برند های بزرگ کار می کنید ؟

مهمترین مزیت رقابتی فروشگاه های شما چیست؟

چه عواملی باعث فروش بیشتر شما شده است؟ 

چقدر به شعار ” قیمت پایین تر، فروش بیشتر “معتقد هستید  ؟

فرمول شما برای موفقیت در میان سایر رقبای فعال در زمینه فروشگاه اسباب بازی چیست؟

و . . . . 

 

بیشتر بخوانید : بررسی سودآوری صنعت اسباب بازی در جهان 

در ادامه داستان شکل گیری این فروشگاه های زنجیره ای را بازگو می کنیم.

گری گرانت

اولین فروشگاه خود را چه زمانی و در چه شرایطی راه اندازی کردید؟

من اولین فروشگاه خود را در سال ۱۹۸۱ تاسیس کردم. ما در فروشگاهمان تنوع و چیدمان را طوری ترتیب دادیم که کودکان بدون راهنما و به راحتی بتوانند اسباب بازی مورد علاقه خود را پیدا کنند. به همین خاطر به همراه همسرم ساعت های زیادی را کار می کردیم و تنها زمان استراح تمان زمانی بود که نهار می خودیم یا به دست شویی می رفتیم. شب ها هم ساعت های زیادی را صرف مرتب سازی قفسه ها می کردیم. در کریسمس همان سال همسرم هفت ماهه باردار بود اما به خاطر راه افتادن فروشگاه، پا به پای من کار می کرد.

 

روند برند سازی فروشگاه اسباب بازی و رشد و گسترش فروشگاه هایتان چطور بود؟

خوشبختانه ما روند رو به رشد خوبی داشتیم. تا سال ۱۹۹۲ سه فروشگاه باز کردیم . در بین سال های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۲ بیشتر از ۲۵ فروشگاه و بین سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۲ تعداد فروشگاه هایمان به بیش از ۵۰ دهنه رسید . صدمین شعبه خود را اخیرا در سال ۲۰۱۵افتتاح کردیم.

آیا در مسیر خود تغییر و تحول عمده ای را در بازار تجربه کردید؟

بله،  در پایان سال ۲۰۰۸ بسته شدن فروشگاه های زنجیره ای Woolworths در انگلستان نشان داد که صنعت به طور چشمگیری در حال تغییر کردن است. شاید اگر کس دیگری جای من بود ناامید می شد و دست از گسترش کارش می کشید . اما من متوجه شدم (درآن زمان) ۸۸۰ فروشگاه اسباب بازی فعال و بزرگ در انگلستان است . با این وجود، در مناطق مرفه نشین ظرفیت های بلااستفاده ای برای تاسیس فروشگاه های جدید وجود دارد. اگرچه به این نکته هم توجه داشتم که عادت مردم در خرید کردن در حال عوض شدن است . همچنین ورود اینترنت کسب و کارها را به شدت تغییر خواهد داد.

در خرید و فروش، شما باید فرض را روی تغییر مداوم بازار بگذارید و اصلا به روش های خاص عادت نکنید.

با راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای اسباب بازی، چه هدفی را دنبال می کردید؟

هدف ما، فراهم آوردن محیطی مناسب برای کارکنان و مشتریان به منظور فروش اسباب بازی ها با قیمت عادلانه تر بود.

برند سازی فروشگاه اسباب بازی

طرح های خاصی هم برای برند سازی فروشگاه اسباب بازی و فروش بیشتر داشته اید؟

خرید اسباب بازی الویت اول خریدهای خانواده نیست . ما با اجرای طرح های ویژه سعی می کنیم توجه والدین و کودکان را نسبت به خرید اسباب بازی جلب کنیم. طرح تخفیف ویژه برای کودکانی که با پول توجیبی خود خرید می کنند، تخفیف های ویژه برای خرید اعضاء خانواده و . . . از جمله آنهاست. گاهی اوقات نیز از شخصیت های محبوب انیمیشنی مثل پرنسس ها، باب اسفنجی و . . .در داخل یا جلوی فروشگاه ها استفاده می کنیم. این کار باعث می شود کودکان اوقات شادتری را در فروشگاه های ما تجربه کنند و خاطره خوبی از خرید در ذهنشان ثبت شود.

بعلاوه، تیمهای داوطلبی تشکیل داده ایم که با مراجعه حضوری به منزل خانواده هایی که فرزند زیر ۱۱ سال دارند فروشگاه را به آنها معرفی می کنند و هدایای ویژه ای به آنها اهدا می کنند.

ما باید از صنایع دیگر نکات زیادی را بیاموزیم و بدانیم صنعت اسباب بازی به همان اندازه می تواند خوب باشد

 

 

برای برند سازی فروشگاه اسباب بازی چگونه با تامین کننده ها و برند های بزرگ کار می کنید ؟

ما ارتباط نزدیکی با تامین کنندگان داریم و محصولات برندهای بزرگ را نیز به مشتریان عرضه می کنیم. به خاطر حمایت از تولیدکنندگان نوپا ، قفسه ای را هم به محصولات آنها اختصاص داده ایم .ما باید از صنایع دیگر نکات زیادی را بیاموزیم و بدانیم صنعت اسباب بازی به همان اندازه می تواند خوب باشد.

 

برند سازی

آیا از کارتان لذت می برید؟

بله ، از کار کردن لذت می برم . اما به خاطر همراهی همسرم و پسرانم استوارت و دانکن، احساس بسیار خوبی از کار کردن دارم و حس نمی کنم شغلم مرا از خانواده ام دور می کند. اگر چه همیشه همه چیز ایده آل نیست اما در کنار هم بودن در سختی ها ،نزدیکی ما را به هم بیشتر می کند.

 

آیا برنامه خاصی برای کودکان نیازمند دارید؟

بله ما هر ساله ۱۰ % از سود خالص مان را به موسسات خیریه فعالی که برای کودکان برنامه های ویژه ای دارند اختصاص می دهیم . از اینکه می توانیم زندگی این دسته از کودکان را پربارتر کنیم لذت می بریم.

صدمین شعبه شما در کجا افتتاح شده است؟

فروشگاه جدید ما به وسعت ۳۰۰۰ فوت مربع در مرکز خرید MARLOWES HEMEL HEMPSIEAD  بازگشایی شد. این فروشگاه نیز به تبعیت از سایر فروشگاههای گرانت هم فروش عادی دارد و هم فروش اینترنتی. راه اندازی این فروشگاه که از سود ۵ سال گذشته فروشگاه های دیگر بازگشایی شده است تا کنون برای ۹ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

فروشگاه اسباب بازی فروشی در انگلیس

 

مهمترین مزیت رقابتی فروشگاه های شما در برند سازی فروشگاه اسباب بازی چیست؟

جور بودن اجناس و جمع شدن اسباب بازی های محبوب و دوست داشتنی . همچنین افرادی که در حال بازی کردن شما را راهنمایی می کنند از مزایای این فروشگاه است. بعلاوه، کارکنان ما آموزش های خاصی برای شناخت مشتریان و راهنمایی آنها گذرانده اند که تعامل آنها را با والدین و کودکان تاثیرگذار کرده است.

کسی که به اعتقادات خودش احترام بگذارد، در کارش هم موفق تر عمل می کند

 

 

آیا اعتقادات مذهبی شما روی کارتان هم تاثیر گذاشته است؟

بله، من یک مسیحی معتقد هستم . به خاطر مراسم کلیسا،  کلیه فروشگاه هایمان یکشنبه ها تعطیل هستند. از طرفی از کارمندان دعوت می کنم در صورت تمایل ساعت مشخصی را برای دعا دور هم جمع شوند . فکر می کنم کسی که به اعتقادات خودش احترام بگذارد، در کارش هم موفق تر عمل می کند.

آیا شما در مقابل رقبای قدرتمندی چون آمازون موفق بوده اید؟

بله، با وجود رقابت سختی که در این صنعت وجود دارد و فشار فروشگاه های بزرگی چون آمازون و آرگوس ، این فروشگاه ها توانسته اند فروش خود را ۹ درصد افزایش دهند.

چه عواملی باعث فروش بیشتر شما شده است؟

شناخت عمیق از بازار و سرعت در شناخت اسباب بازی های محبوب یکی از برتری های این فروشگاه نسبت به رقبای خود بوده است. وقتی تب خرید یک شخصیت کارتونی بالا می رود ، اسباب بازی های آن را به راحتی می توانید در فروشگاه های ما پیدا کنید. اما سایر رقبا اهمیت چندانی به این قضیه نمی دهند . آنها هر وقت توانستند یا خواستند این عروسک ها را در ویترین خود قرار می دهند.

ما به تصمیمات خود ایمان داریم و می دانیم که همیشه، در کنار هم بهترنتیجه می گیریم

 

 

چه امتیازی برای کارمندانی که مشتاقانه کار می کنند، قائلید؟

ما معتقدیم کارمندانی که فراتر از وظیفه خود کار می کنند باید دیده شوند . چنین کارمندانی باید به طور شایسته ای مورد تقدیر قرار بگیرند . به همین منظور هر ساله شرکت مبلغ بالایی را علاوه بر حقوق به کارمندان پر تلاش و خوش برخورد پرداخت می کند . این کار انگیزه آنها را برای “بهتر کار کردن” افزایش می دهد.ما به تصمیمات خود ایمان داریم و می دانیم که همیشه، در کنار هم بهتر نتیجه می گیریم.

همکاران فروشگاه

 

به کدام جنبه از کارتان افتخار می کنید؟

افتخار ما این است که زنجیره فروشگاه های the entertainer  صد درصد خانوادگی است .

 

فروش اینترنتی شما چطور است؟

بیشتر تمرکز ما، فروش در محل است . البته یک پنجم فروش فعلی مان به طور آن لاین انجام می شود.

آیا برای تاسیس فروشگاه های the entertainer  در خارج از انگلستان برنامه ای دارید؟

شرکت به طور آزمایشی تاسیس دو شعبه در پاکستان و یک شعبه در آذربایجان را دنبال می کند.

برای سال آینده چه برنامه ای دارید؟

ما برای سال آینده، تاسیس ۱۵ فروشگاه در داخل انگلستان و بازار سنجی افتتاح شعبه در آسیای شرقی را در برنامه کاریمان قرار داده ایم. اکنون تعداد کارکنانم به ۸۰۰ نفر رسیده است . می خواهم در ۱۴ سال آینده این رقم را دو برابر کنم.

فروشگاه زنجیره ای

بخش بعدی این مقاله به نحوه فعالیت پسران گرانت در اداره فروشگاه ها می پردازد.

 

 

منبع : https://mag.toyinfo.ir (هرگونه استفاده از مطالب و مقالات این سایت تنها با ذکر منبع مجاز است )

5 1 رای
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا
0
لطفا درباره این مطلب نظر بدهیدx
()
x